Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014


Την ερχομένη Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014, σύμφωνα με σχετική απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας μας, αρχίζουν οι Νεανικές Κατηχητικές Συνάξεις για όλες τις ηλικίες, από τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου μέχρι και τους αποφοίτους και φοιτητές, σε όλες τις Ενορίες της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
Κατ’ αυτήν την Κυριακή σε όλες τις Εκκλησίες μας, κατόπιν εντολής του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, πριν την Απόλυση της Θείας Λειτουργίας, πρόκειται να τελεσθεί η Ακολουθία του Αγιασμού για την έναρξη των Κατηχητικών, ενώ πρόκειται να αναγνωσθεί και η υπ’ αριθμ. 83 Εγκύκλιος του Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου προς τον Ιερό Κλήρο και τον Ευσεβή Λαό της Ιεράς Μητροπόλεως, η οποία έχει ως ακολούθως:

«Αγαπητοί μου Πατέρες και ευλογημένοι μου Χριστιανοί,
Αποτελεί αιτία μεγάλης χαράς η κάθε ευκαιρία επικοινωνίας μου μαζί Σας, είτε σε προσωπικό επίπεδο, είτε μέσα από την αποστολή Εγκυκλίων, όπως η παρούσα, που έχει σκοπό να Σας αναγγείλει την, συν Θεώ, έναρξη των Νεανικών Κατηχητικών Συνάξεων στις Ενορίες της Ιεράς μας Μητροπόλεως για το εφετινό έτος 2014-2015.
Η Αγία μας Εκκλησία, ως Σώμα Χριστού, δέχεται ως μέλη Της όσους ανθρώπους ελεύθερα το επιθυμούν και με τον τρόπο της ζωής Της οδηγεί στην επίγνωση της σαρκωμένης Αλήθειας, με σκοπό να απολαύσουμε οι πάντες την αιώνια ζωή. Αυτή την ουράνια γνώση και το αγιασμένο ήθος, τα μεταδίδει η Εκκλησία στα μέλη Της από την αρχή της φανερώσεώς Της στον κόσμο μέχρι και σήμερα, είκοσι αιώνες μετά, μέσα από τη Θεία Λατρεία, το Κήρυγμα και την Κατήχηση, η οποία για μεν τους ενηλίκους προηγείται του Βαπτίσματος, για δε τα νήπια, έπεται Αυτού, και με την ευθύνη των γονέων και αναδόχων, χωρίς, όμως, ποτέ να καταργείται. Και τούτο, γιατί η πίστη προϋποθέτει γνώση και εμπειρία, σύμφωνα με τον αψευδή λόγο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού· «γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιωάν. 8, 32) και «ερευνάτε τας γραφάς... εκείναι εισίν αι μαρτυρούσαι περί εμού» (Ιωάν. 5, 39).
 Η Κατήχηση των πιστών μας, λοιπόν, ως «μαρτυρία Ιησού Χριστού», θα πρέπει να είναι ανύστακτη φροντίδα και αγωνιώδης μέριμνα για όλα τα μέλη της Εκκλησίας μας.
Ιδιαιτέρως, μάλιστα, την Κατήχηση προς τα παιδιά και τους νέους μας, όλοι εμείς, Κληρικοί, Εκπαιδευτικοί, Γονείς, Παππούδες και Γιαγιάδες, οφείλουμε να την προσέξουμε με αίσθημα ευθύνης και να δώσουμε στα παιδιά μας τη δυνατότητα να βρουν τη Ζωή.
Δεν χρειάζεται να σας επισημάνω αυτό που, πιστεύω, ότι βλέπετε όλοι σας καθημερινά: ο κόσμος μας ν’ αλλάζει δραματικά, να κινείται με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς το μέλλον, το οποίο, όμως, παρά τις τεχνολογικές ανακαλύψεις, τις ανθρωπιστικές κατακτήσεις και τα άλλα επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού, δυστυχώς, διαγράφεται αβέβαιο και, πολλές φορές, έντονα ζοφερό: πείνα, δυστυχία, πόλεμος, σφαγές αθώων θυμάτων, αδικία, ανελέητος διωγμός των χριστιανών, ζωηρή εμφάνιση του «θρησκευτικού» φανατισμού, αφαιρούν την ελπίδα από τις καρδιές και το χαμόγελο από τα χείλη πολλών συνανθρώπων μας, όπου γης.
Η Εκκλησία του Χριστού, όμως, παρά τα τραγικά αυτά γεγονότα, εξακολουθεί να παραμένει προσηλωμένη στους γεμάτους ελπίδα και δύναμη λόγους του Ιησού Χριστού: «εν τω κόσμω θλίψιν έξετε· αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον... Εγώ ζω και υμείς ζήσεσθε.» [Μέσα στον κόσμο θα έχετε θλίψη. Αλλά να έχετε θάρρος, εγώ έχω νικήσει τον κόσμο... Εγώ ζω και εσείς θα ζήσετε.] (Ιωάν. 16, 33 και 14,19).
Αγαπητά μου παιδιά,
Αυτή την θαρραλέα και αδιάψευστη ελπίδα και αγαθοποιό και ακατανίκητη δύναμη, που μόνον ο Χριστός μπορεί να φέρει στη ζωή μας, σας καλώ να αγωνιστούμε να αποκτήσουμε και, κυρίως, να μεταδώσουμε στα παιδιά μας.
Σήμερα, λοιπόν, που αρχίζουν τα Κατηχητικά, προσκαλώ, με όλη μου την αγάπη και την εγκαρδιότητα, όλους τους νέους και τις νέες της Τοπικής μας Εκκλησίας, να προσέλθουν στις Κατηχητικές Ενοριακές Συντροφιές, όπου εμπειρικά θα απολαύσουν όσα θεωρητικά τους υποσχόμαστε. Ταυτόχρονα προσκαλώ και όλους τους μεγάλους στην ηλικία, Κληρικούς και Λαϊκούς, να βοηθήσουν δι’ όλων τους των δυνάμεων ειλικρινά και ουσιαστικά και έμπρακτα στην καλή λειτουργία αυτών των Συντροφιών.
Παρακαλώ και εύχομαι να ενωτισθείτε όλοι αυτήν την αγωνιώδη φωνή του Μητροπολίτου σας και να μου δώσετε την χαρά της φιλοτίμου ανταποκρίσεώς σας.
 Επί τούτοις διατελώ,
Ευχέτης σας προς Κύριον,
μετά πολλής πατρικής αγάπης και στοργής
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ο Χαλκίδος Χρυσόστομος»

Για τον καλύτερο συντονισμό αυτού του Κατηχητικού έργου της Τοπικής Εκκλησίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος προσκάλεσε, την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 6.00 μ.μ., σε Σύναξη όλους τους Κατηχητές της Ιεράς Μητροπόλεως στο πάντοτε φιλόξενο Ιερό Προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου.
Εκεί, ο Σεβασμιώτατος μίλησε στους Κατηχητές για την αξία της Κατήχησης στη ζωή της Εκκλησίας, ιδιαιτέρως στην εποχή μας και επέδωσε τα Διοριστήρια έγγραφα στους νέους Κατηχητές, Κληρικούς και Λαϊκούς, ενώ παράλληλα είχαν όλοι οι συμμετέχοντες την δυνατότητα να συνομιλήσουν και να καταθέσουν προτάσεις και ιδέες ως προς την καλύτερη λειτουργία των Κατηχητικών.
Για το πρόγραμμα λειτουργίας των Νεανικών Κατηχητικών Συνάξεων, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται σχετικά από τον Εφημέριο της Ενορίας τους, ενώ συντονιστής και υπεύθυνος όλης της ποιμαντικής φροντίδας των Κατηχητικών και των Νέων μας είναι ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης – Ιεροκήρυκας, με συντονιστές, ανά Αρχιερατική Περιφέρεια, τους: Χαλκίδος: Αρχιμ. Αιμιλιανό Χρήστο, Ψαχνών: Πρεσβ. Εμμανουήλ Νταλλαρή, Διρφύων: Πρεσβ.  Γεώργιο Τσουνή, Ιστιαίας: Πρεσβ. Ιωάννη Σούρα, Κηρέως: Πρεσβ. Δημήτριο Πατεράκη, Λίμνης-Αγίας Άννης: Πρεσβ. Ναούμ Σταύρου, Αιδηψού: Πρεσβ. Χρήστο Νγκέλα, Σκιάθου: Πρεσβ. Νικόλαο Σταματά, Σκοπέλου: Πρεσβ. Χρήστο Λιθαδιώτη και Πρεσβ. Ευάγγελο Κεχριώτη και Αλοννήσου: Οικον. Αβραάμ Αποστολίδη.

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Κατηχητικό Βοήθημα Κατωτέρου Κατηχητικού
της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

το βιβλίο μπορείτε να το προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

των Ζαμπέλη Ιωάννη & Γκούνη Άγγελου  |  Έκδοση του Εν. Πνευμ. Κέντρου Ι.Ν.Ευαγγελιστρίας Λευκάδος, Λευκάδα 2004
Ένα βιβλίο πολύ χρήσιμο για κάθε κατηχητή!
Ιδέες, προτάσεις, υλικό για το κατηχητικό του χειμώνα, αλλά και την κατασκήνωση του καλοκαιριού.

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Το Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στα πλαίσια της προσπάθειάς του να συνδεθούν η θεματολογία και οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι της περιβαλλοντικής αγωγής με την εκκλησιαστική κατήχηση, εξέδωσε και κυκλοφόρησε ήδη φάκελλο εκπαιδευτικού υλικού, έργο των στελεχών του Γραφείου Νεότητος π. Ευαγγέλου Μαρκαντώνη, Αυγερινού Γεωργόπουλου και Ιωάννη Ζαμπέλη, με τίτλο: "Τα φυτά στη Λατρεία της Εκκλησίας".

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα -υλικό απευθύνεται κυρίως σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου. Αποτελείται από θεωρητικό εγχειρίδιο για τον κατηχητή – εκπαιδευτή, φυλλάδιο για τον ιερέα, είκοσι έξι φύλλα δραστηριοτήτων για τους μαθητές και δώδεκα σχετικές πλαστικοποιημένες κάρτες.

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

 Μία Ραδιοφωνική  εκπομπή  του Ραδιοφωνικόύ Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος  ( 97,7 f.m). Κεράκι στην εικόνα, μια απόπειρα  να φωτίσουμε μορφές,που άφησαν στο πέρασμά τους, το άρωμα του παραδείσου.Ιστορίες από το Συναξάρι και το Γεροντικό αφιερωμένες στο παιδί που όλοι κρύβουμε μέσα μας.
Μία εκπομπή που επιμελείται και παρουσιάζει η Ματίνα Κουβαρά-Βαρκάδου.




                                                    Κεράκι στην εικόνα - Οι Άγγελοι 

                                      


         Κεράκι στην εικόνα - Άγιοι Ευστράτιος, Αυξέντιος, Ευγένιος,  Μαρδάριος και Ορέστης                                               







 

 

   


Ώρα για ταινία, παιδιά! Ευκαιρία να δούμε αυτά που μαθαίνουμε στο κατηχητικό μας και να τα χαρούμε!

H Δημιουργία του κόσμου ( Μεταγλωτισμένο )
Το κείμενο στο μεταγλωττισμένη αυτή ταινιούλα δεν ακολουθεί το ρωσικό πρωτότυπο, την μετάφραση του οποίου έκανε η Ευγενία Τελιζένκο, αλλά στηρίζεται με πιο προσεκτικό τρόπο στο κείμενο της Αγίας Γραφής. Mπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:http://youtu.be/mWY6j97eGZ0





                                                      Ο Κατακλυσμός (για παιδιά)
Mπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:



Ο  Πύργος της βαβέλ(για παιδιά)
Mπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:





Ο πατριάρχης Αβραάμ(για παιδιά)
Mπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:
Υπακοή. Μιά παράξενη εντολή.
Το πρώτο μέρος της Λευκορωσικής ταινίας "Ψυχοφελείς Ιστορίες και Παραβολές"
Μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:     http://youtu.be/BN2kaq7eLg4




Οι προσευχές που δεν εισακούγονται
Η δεύτερη πράξη της ευχάριστης ταινίας: "Ψυχοφελείς Ιστορίες και Παραβολές". Λευκορωσικής παραγωγής, με πολύ διδακτικό περιεχόμενο.Μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο παρακάτω σύνδεσμο:  http://youtu.be/RJMCwfp-eyE

                                                     Άγιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης
Ένα υπέροχο βιντεάκι  κινουμένων σχεδίων που έφτιαξαν στην Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης. που συγκινεί και διδάσκει όχι μόνο μικρούς αλλά και μεγάλους.
                                           


                                                     Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος
                                          

                 
                                                    Ό Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ
                                         


       













Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Με μεγάλη χαρά, τα παιδιά πρετοιμάσανε τα κλαδάκια του δεντρολίβανου που θα μοίραζε ο Ιερέας για ευλογία την Κυριακή Της Σταυροπροσκυνήσεως .
Κατηχητικό Αγ. Δημητρίου
(Μετά τη θεία λειτουργία της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως, τοποθετούμε τα κλαδάκια δενδρολίβανου στο εικονοστάσι του σπιτιού μας.Όταν ξεραθούν καλά, τα τρίβουμε να γίνουν μικρά κομματάκια  και τα φυλάμε   μέσα σε γυάλινο ή χάρτινο κουτί.Κάθε φορά που λιβανίζουμε μπορούμε να καίμε και λίγα φυλλαράκια δεντρολίβανου.)

Σάβββατο των ψυχών , και η κατηχητική μας συντροφιά έφτιαξε το σταράκι της ,για τέταρτη συνεχή χρονιά.Βάλαμε καρύδια,αμύγδαλα(που συμβολίζουν τα οστά των κεκοικημένων), σταφίδα (το μαύρο χρώμα τους συμβολίζει τον θάνατο που μετά όμως την Ανάσταση του Χριστού αποκτά γλυκύτητα και δεν είναι πια πικρός) ,μαιντανό (συμβολίζει τη χλόη και τη δροσιά του παραδείσου), ρόδι (συμβολίζει την επιστροφή του σώματος στο χώμα), φουντούκι, κανέλα, καβουρδισμένο σουσάμι και αλεύρι .Ανακατέψαμε καλά τα υλικά ,γράψαμε τα ονόματα των κεκοιμημένων μας και στο τέλος ο Iερέας μας, διάβασε το σταράκι μας !




Αυτό που βλέπεις στον κόσμο γύρω σου....
Μια φορά κι έναν καιρό, δύο σκύλοι μπήκαν, σε διαφορετικό χρόνο ο καθένας, στο ίδιο δωμάτιο. Όταν βγήκε ο πρώτος κουνούσε όλο χαρά την ουρά του και ήταν πολύ χαρούμενος. Όταν βγήκε ο δεύτερος, γρύλιζε και γάβγιζε επιθετικά με θυμό.
Μια γυναίκα που παρατηρούσε τα δυο σκυλιά μπήκε στο δωμάτιο όλο περιέργεια για να δει τι ήταν αυτό που έκανε το ένα σκυλί να είναι τόσο χαρούμενο και το άλλο τόσο θυμωμένο. Προς μεγάλη της έκπληξη διαπίστωσε ότι το δωμάτιο ήταν γεμάτο καθρέφτες.
Ο χαρούμενος σκύλος είδε χιλιάδες άλλους χαρούμενους σκύλους να του κάνουν χαρές και ο θυμωμένος σκύλος είδε χιλιάδες θυμωμένους σκύλους να του γρυλίζουν.
Αυτό που βλέπεις στον κόσμο γύρω σου είναι η αντανάκλασή σου…

“Οταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ το τσίρκο, και στο τσίρκο μου άρεσαν πιο πολύ τα ζώα. Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο ελέφαντας που, όπως έμαθα αργότερα, είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών. Στην παράσταση, το θεόρατο ζώο έκανε επίδειξη του τεράστιου βάρους του, του όγκου και της δύναμής του…
Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού επιστρέψει στη σκηνή, ο ελέφαντας στεκόταν δεμένος συνεχώς σ΄ ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος. Μιά αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδια του.
Ωστόσο, το ξύλο ήταν ήταν αληθινα μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος. Μολονότι η αλυσίδα ήταν χοντρή και ισχυρή, μου φαινόταν ολοφάνερο ότι ένα ζώο που μπορούσε να ξεριζώνει δεντρα με τη δύναμη του, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει.
Το θεωρούσα αληθινό μυστήριο.Μα τι τον κρατάει;Γιατί δεν το σκάει;
Όταν ήμουν πέντε ή έξι ετών ετών πίστευα ακόμα στη σοφία των μεγάλων. Ρώτησα τότε κάποιον δάσκαλο ,τον πατέρα μου ή ένα θείο μου, για το μυστήριο του ελέφαντα. Κάποιος μου εξηγησε ότι ο ελέφαντας είναι δαμασμένος.
Έκανα τότε την προφανή ερώτηση: “Κι αφού είναι δαμασμένος, γιατί τον αλυσοδένουν;”
Δε θυμάμαι να πήρα κάποια ικανοποιητική απάντηση. Με τον καιρό, ξέχασα το μυστήριο του ελέφαντα με το παλούκι, και το θυμόμουν μόνο όταν βρισκόμουν με κάποιους που είχαν αναρωτηθεί κάποτε πάνω στο ίδιο θέμα.
Πριν από μερικά χρόνια ανακάλυψα-ευτυχώς για μένα- ότι κάποιος είχε αρκετή σοφία ώστε ν΄ ανακαλύψει την απάντηση.
Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σ΄ένα παρόμοιο παλούκι από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός.
Έκλεισα τα μάτια και φανάσθηκα τον νεογέννητο ανυπεράσπιστο ελέφαντα δεμένο στο παλούκι. Είμαι βέβαιος ότι τότε το ελεφαντάκι είχε σπρώξει, τραβήξει και ιδρώσει πασχίζοντας να λευτερωθεί. Μα, παρ΄ όλες τις προσπάθειές του, δεν τα είχε καταφερει, γιατί το παλούκι ήταν πολύ γερό για τις δυνάμεις του.
Φαντάσθηκα ότι θα κοιμόταν εξαντλημένο και την επόμενη μέρα θα προσπαθούσε ξανά, και τη μεθεπόμενη το ίδιο… Ώσπου μια μέρα, μια φρικτή μέρα για την ιστορία του, το ζώο θα παραδεχόταν την αδυναμία του και θα υποτασσόταν στη μοίρα του.
Αυτος ο πανίσχυρος και θεόρατος ελέφαντας που βλέπουμε στο τσίρκο δεν το σκάει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί, ο δυστυχής.
Η ανάμνηση της αδυναμίας που ένιωσε λίγο μετά τη γέννησή του ειναι χαραγμένη στη μνήμη του.
Και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν αμφισβήτησε σοβαρά αυτή την ανάμνηση.
Ποτέ μα ποτέ δεν ξαναπροσπάθησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του…
———————————————————————————————————————–
Όλοι είμαστε λίγο- πολύ σαν τον τον ελέφανα του τσίρκου. Περιδιαβαίνουμε τον κόσμο δεμένοι σε εκατοντάδες παλούκια που μας στερούν την ελευθερία.
Ζούμε πιστεύοντας ότι “δεν μπορούμε” να κάνουμε ενα σωρό πράγματα , απλώς επειδή μια φορά, πριν από πολύ καιρό, όταν είμαστε μικροί, προσπαθήσαμε και και δεν τα καταφεραμε.
Πάθαμε τότε το ίδιο με τον ελέφαντα. Χαράξαμε στη μνήμη μας αυτό το μήνυμα: “Δεν μπορώ, δεν μπορώ και ποτέ δε θα μπορέσω.”
“Αυτό σου συμβαίνει. Ζεις μέσα στα όρια της ανάμνησης ενός που δεν υπάρχει πια, εκείνου που δεν τα κατάφερε.
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις πάλι με όλη σου την ψυχή…! “


Το διαβάσαμε από το:  - Μια διδακτική ιστορια του Χόρχε Μπουκάι. Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας -

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Οι άγιοι και το περιβάλλον
Το μικρό αυτό συναξάρι διηγείται στα παιδιά και στους μεγάλους ιστορίες από τη ζωή Αγίων, που η αγάπη τους για τον Θεό γίνεται φανερή και από τη φροντίδα τους για το περιβάλλον. Είναι Άγιοι που αγαπούν και σπλαχνίζονται τους ανθρώπους και συγχρόνως προστατεύουν τα πουλιά και τα ζώα, καλλιεργούν φυτά και δέντρα, φροντίζουν για τα νερά, νιώθουν πόνο για κάθε ύπαρξη που υποφέρει. Εργάζονται και προσεύχονται για το καλό όλου του κόσμου. Με την άγια ζωή τους και με τις προσευχές τους οι Άγιοι ευλογούν και μεταμορφώνουν την πλάση.

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

 Οι όμορφες και διδακτικές ιστορίες που ξετυλίγονται μέσα στις σελίδες του, αποτελούν γεγονότα ουσίας, παρμένα από την Αγία Γραφή, τους Βίους των Αγίων και από την καθημερινότητά μας. Έχουν συλλεχθεί με πολύ προσοχή, για να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη κάθε ηλικίας με την ζωντάνια και την αυθεντικότητά τους. Το θεματολόγιό τους ποικίλει, κατανεμημένο αλφαβητικά και συστηματοποιημένο, ώστε να μπορεί να καταστεί ένα εύχρηστο εργαλείο στα χέρια των ποιμένων και όσων ασχολούνται με την κατήχηση, αλλά και ένα ευχάριστο ανάγνωσμα.
                                                                               Άγγελος Γκούνης

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Μεταδίδοντας την πίστη
 Οι περισσότερες επαφές μου με τα παιδιά πραγματοποιήθηκαν σε ανεπίσημες, προαιρετικές συνάξεις με διηγήσεις ιστοριών ή εντελώς φυσικά, όταν περνούσαν την ώρα τους στο μοναστήρι. Μερικές φορές κάποιες συναντήσεις οργανώθηκαν πιο επίσημα. Οι συνομιλίες που περιέχονται στο βιβλίο αυτό δεν μπορούν να δώσουν μια ικανοποιητική εικόνα του περιεχομένου αυτών των συναντήσεων· χαρές και λύπες που μοιράζονται, σοβαρές και ξένοιαστες συζητήσεις, γιορτές και αγωνίες, φιλονικίες, κουβεντούλες για παιχνίδια, ρούχα, κινηματογραφικές ταινίες, μαθήματα ή και για "τίποτα το συγκεκριμένο". (από το πρόλογο της έκδοσης)
                                                                  Αδελφή  Μαγδαληνή

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Μπορείτε να βρείτε ,να εκτυπώσετε και να ζωγραφίσετε πολλές εικόνες στoυς παρακάτω συνδέσμους:http://www.katixitiko.gr/category/art-category/
















http://www.pinterest.com/source/bible-printables.com/


























Ένα φιλικό στον χρήστη «σπαστό» βιβλίο με κουίζ με περισσότερες από 1.000 ερωτήσεις για να ελέγξετε, και να βελτιώσετε, τις βιβλικές γνώσεις της οικογένειάς σας. Το Απόλυτο βιβλικό Κουίζ αποτελεί έναν θαυμάσιο τρόπο για να εξερευνήσετε την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Περισσότερα από 100 Κουίζ διαβαθμισμένα από το 1 έως το 5 σε βαθμό δυσκολίας από το εύκολο, μέχρι το πιο δύσκολο, κατάλληλα για τον καθένα από παιδιά μέχρι ηλικιωμένους. Ποικιλία θεμάτων όπως: Τα Αταίριαστα Σύζυγοι Ποιος, Που, Γιατί! Βιβλία της βίβλου Ποιος το έκανε.; Σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε τα Κουίζ μόνος, με έναν φίλο ή σε ομάδα σε μορφή παιχνιδιού. Δίνονται όλες οι απαντήσεις με την πλήρη βιβλική περικοπή όπου είναι αναγκαίο. Εξαιρετικό για γονείς, παιδιά, ιερείς, ποιμένες, δασκάλους, μαθητές και υπεύθυνους μικρών ομάδων


Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)


Το «Παιδικό Γεροντικό» είναι μια προσέγγιση στο χώρο των παιδιών, με το άρωμα των πατέρων της ερήμου. Τους μαθαίνει να αγαπούν, να ελπίζουν στο Θεό, να αγωνίζονται για τη δόξα του και να θυσιάζονται για τους αδελφούς τους. Υπάρχει πιο επίκαιρο και πιο καινούργιο μήνυμα απ' αυτό;



Παιδικό Γεροντικό (β΄ τόμος)
Η συνέχεια του Παιδικού γεροντικού με υπέροχες ιστορίες από τη ζωή των μοναχών στα μεγάλα κοινόβια.Η καθημερινή τους ζωή με την ευσπλαχνία και την αγάπη που τόσα έχει να πει στα μικρά παιδιά.Όμορφες ιστορίες από το Γεροντικό ιστορημένες βυζαντινά που μας παρουσιάζουν χιονάτους ασκητές που αγαπούσαν και ήταν έτοιμοι να θυσιάσουν τη ζωή τους για το Θεό και τον άνθρωπο.


Μπορείτε να το προμηθευτείτε απο το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)




                                                                Συντροφιά με τον Χριστό

Το βιβλίο αυτό έχει σκοπό να φέρει μερικά πρόσωπα και ιστορίες της Αγίας Γραφής καθώς και κάποιους Αγίους κοντά στα παιδιά. Είναι ένα πρακτικό βοήθημα για κατηχητές, γονείς, νηπιαγωγούς, και δασκάλους που ασχολούνται με παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο ότι όλα τα θέματα συνοδεύονται από κατασκευές και δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα με τα πρόσωπα και τις έννοιες που παρουσιάζονται κάθε φορά. Έτσι η μάθηση κατακτάται με εμπειρικό και ευχάριστο τρόπο. Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στο να γίνονται οι κατασκευές με εύκολο για τα μικρά παιδιά τρόπο, αλλά και με απλά και φτηνά υλικά. Προσπαθήσαμε επίσης να προσφέρουμε στον παιδαγωγό όσο το δυνατόν πιο 'έτοιμο' υλικό με ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση και την εμπέδωση, αλλά και με οπτικά μέσα για παραστατικότητα και πρόκληση ενδιαφέροντος.






Οι Εκδόσεις ΑΘΩΣ/ΠΑΙΔΙΚΑ  προσφέρουν μια σειρά εκλεκτών βιβλίων δραστηριοτήτων με πλούσιες χρωμοσελίδες, αυτοκόλλητα και αφίσες.
Τα βιβλία αυτά δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την Ορθοδοξία μας και ταυτόχρονα να απασχοληθούν ευχάριστα και δημιουργικά στο σπίτι, στο κατηχητικό και στην τάξη.


Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)


Ο αγαπημένος γιος
Η ιστορία του Ιωσήφ και των αδελφών του

Η σειρά "Ιστορίες της Βίβλου" προσπαθεί να φέρει τις πιο γνωστές ιστορίες της Παλαιάς Διαθήκης κοντά στα παιδιά με τρόπο παραστατικό, αλλά ταυτόχρονα πιστό στο βιβλικό κείμενο. Το βιβλίο συνοδεύεται από CD, στο οποίο συμμετέχει η θεατρική ομάδα "Μαγικές Σβούρες", υπό την ηχοσκηνοθεσία του Δημήτρη Αδάμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το βιβλίο διαφέρει από το σενάριο του CD, είναι γραμμένο με συντομία και σε πιο απλή γλώσσα γιατί απευθύνεται στα μικρότερα παιδιά, που ίσως δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το πιο απαιτητικό ακουστικό σενάριο.
"Ευχή μας είναι τα άγια πρόσωπα
Και οι διηγήσεις της Αγίας Γραφής
Να φωτίσουν και να γλυκάνουν τις ζωές των παιδιών."

Μπορείτε να τα προμηθευτείτε από το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Κυκλοφορεί  από τις εκδόσεις του Κέντρου Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεώς Λευκάδος και Ιθάκης το νέο βιβλίο του θεολόγου, συγγραφέα, κ. Αγγέλου Γκούνη, με τον τίτλο: «Νεανικές αναζητήσεις – Υπεύθυνες θέσεις».
Στις σελίδες αυτού του αξιόλογου βιβλίου, που διαβάζεται εξίσου ευχάριστα από νέους και από μεγαλύτερους στην ηλικία, έχουν καταγραφεί διάφορες συζητήσεις με τα παιδιά για θέματα όπως: οι δοκιμασίες, ο θάνατος και η αιώνια ζωή, η αστρολογία, η μαντεία, το ωροσκόπιο, οι διαφυλικές σχέσεις, η υπομονή, η χριστιανική ελπίδα, η συμπεριφορά μας σε πιστούς άλλων θρησκειών κ.ά.
Το βιβλίο ενδείκνυται ακόμη και για την εκκλησιαστική αγωγή και κατήχηση των νέων μας, αλλά και ως ωφέλιμο ανάγνωσμα για τον καθένα που αναζητά έγκυρες και υπεύθυνες απαντήσεις στα πνευματικά ερωτήματά του.
Είναι μια έκδοση καλλαίσθητη, δίχρωμη και σελιδοποιημένη κατάλληλα για νεανικό κοινό.



Μπορείτε να το προμηθευτείτε απο το εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο"Το αρχονταρίκι των βιβλιοφίλων" της Μητροπόλεως μας.
Αβάντων  32 , 341 00 Χαλκίδα
τηλ. 22210. 79217 (και FAX)

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

                                                        Μαύρο, κόκκινο, άσπρο
Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Κάθε μια αντιστοιχεί σε ένα χρώμα. Ανάλογα με το χρώμα που φωνάζει ο δάσκαλος, τα παιδιά της αντίστοιχης ομάδας,μετατρέπονται σε κυνηγούς και κυνηγούν τους υπόλοιπους. Το παιχνίδι συνεχίζεται
με εναλλαγή των χρωμάτων.
Α΄- Β΄ Τάξη
 
 Οι αλλαγές 
Τα παιδιά σκορπούν στο χώρο ξυλαράκια ή άλλα αντικείμενα, πάνω στα οποία πατούν. Ένα παιδί (ο κυνηγός), που δεν πατά σε ξυλαράκι, φωνάζει "αλλαγή". Τότε τα υπόλοιπα παιδιά τρέχουν να πατήσουν σε διαφορετικό ξυλαράκι απ’ αυτό που βρίσκονταν πριν ενώ, παράλληλα, αυτός τα κυνηγά. Όποιο πιάνεται παίρνει τη θέση του κυνηγού και το παιχνίδι συνεχίζεται.
Α΄- Β΄ Τάξη

                                                         Ο γίγαντας
Τα παιδιά στέκονται στη μια πλευρά του γηπέδου. Στην άλλη πλευρά είναι ένα παιδί(ο γίγαντας) που φωνάζει "Ποιος φοβάται το γίγαντα"; Τα παιδιά απαντούν " Κανείς" και τρέχουν να φτάσουν στην απέναντι πλευρά, προσπαθώντας να αποφύγουν το γίγαντα,αλλά απαγορεύεται να γυρίσουν πίσω. Όποιο παιδί πιάνεται, γίνεται γίγαντας και το παιχνίδι συνεχίζεται.
                                                      Α΄- Δ΄ Τάξη

 Η πυραμίδα
Με το σύνθημα του δασκάλου ένα ή δύο παιδιά (οι κυνηγοί), κυνηγούν τα υπόλοιπα. Όποιο παιδί, όμως, προλάβει να πει πυραμίδα, ανοίξει τα πόδια του σε διάσταση καιτα χέρια στην έκταση, δε μπορεί να πιαστεί. Το παιδί αυτό μένει ακίνητο μέχρι κάποιο
άλλο να το ελευθερώσει, περνώντας κάτω από τα πόδια του. Όσα παιδιά πιάνονται, βγαίνουν από το παιχνίδι.
Α΄- Δ΄ Τάξη

  Κόκαλο-ξεκόκαλο 
Με το σύνθημα του δασκάλου, ένα παιδί (ο κυνηγός) κυνηγά τα υπόλοιπα. Όποιο παιδί πει κόκαλο και μείνει ακίνητο, δεν μπορεί να πιαστεί. Το παιδί αυτό μπορεί να ξανακινηθεί μόνο αν το ακουμπήσει κάποιο άλλο παιδί, λέγοντας ξεκόκαλο. Αν στο παιχνίδι μείνει μόνο ένα παιδί να τρέχει, αυτό δεν μπορεί να πει κόκαλο και να ακινητοποιηθεί, αν πρώτα δεν απελευθερώσει κάποιο άλλο. Όποιο παιδί πιάνεται γίνεται κυνηγός.
Α΄- Δ΄ Τάξη

 Τρέχω στον κύκλο
Τα παιδιά σχηματίζουν δύο κύκλους /ομάδες και κάθονται οκλαδόν. Ο δάσκαλος
τοποθετεί πίσω από την πλάτη του πρώτου παιδιού μια μπάλα. Με το σύνθημα του δασκάλου, το παιδί σηκώνεται και τρέχει γύρω από τον κύκλο, κρατώντας τη μπάλα. Μόλις ξαναφτάσει στη θέση του, δίνει τη μπάλα στο παιδί που βρίσκεται δεξιά του, το οποίο ξεκινά με τη σειρά του να τρέχει. Κάθε παιδί που ολοκληρώνει το τρέξιμο στέκεται όρθιο στον κύκλο. Νικήτρια είναι η ομάδα που τα μέλη της θα σταθούν πρώτα όρθια.
Παραλλαγή
Τα παιδιά ξεκινούν όρθια και καταλήγουν οκλαδόν.
Α΄- Δ΄ Τάξη


Κατάληψη στρατοπέδου
Τα παιδιά σε δύο ισάριθμες ομάδες, στέκονται σε απέναντι σημεία-τοίχους. Με το σύνθημα του δασκάλου τα παιδιά της κάθε ομάδας πρέπει να καταλάβουν τρέχοντας το χώρο της άλλης, χωρίς να ακουμπήσουν μεταξύ τους. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στο χώρο της άλλης.
Παραλλαγή
Έχουν τοποθετηθεί ενδιάμεσα στο χώρο διάφορα αντικείμενα, τα οποία τα παιδιά πρέπει να παρακάμψουν.
Α΄- Δ΄ Τάξη

Από το βιβλίο "Παιδιά Ελάτε να Παίξουμε"
Γ.Κολιοπούλου - Ν.Τριπόδης







Μετά απο πρόταση των παιδιών το θέμα που συζητήθηκε ήταν "Πως  είναι ο παράδεισος και η κόλαση"στο τέλος της συζήτησης σηκώνει το χέρι του ο Σ.
Σ: Κυρία , είπατε οτι ο παράδεισος και η κόλαση ξεκινάει από αυτή εδώ τη ζωή.
Κ:Ναι παιδί μου,τον Παράδεισο οι Άγιοι τον ζουν από δω.Όποιος αγαπήσει τον Χριστό,μέσα του έχει τον Παράδεισο.
Σ:Και  τη κόλαση τη ζούμε από αυτή τη ζωή..αυτό που νιώθουμε δηλαδή..
Κ:Ναι..
Σ:Τότε Κυρία ,η κόλαση δεν είναι πάντοτε κάτι κακό...μπορεί να είναι και κάτι πολύ ωραίο....
Κ:...........
Σ:Ναι κυρία,αφού τ αδέρφια μου κάθε φορά που τρώνε σοκολάτα λένε...κόλααασηηηη!!!

          Κατηχητικό Αγ. Δημητρίου :)

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Ο χιτώνας του Ιωσήφ


Ο Ιωσήφ στη φυλακή



Ο Ιωνάς στη κοιλιά του κήτους


το πατρόν θα το βρείτε εδω:

http://sundayschoolresources.co.uk/crafts/jonah.php










Ας δούμε κάποιες προτάσεις για κατασκευή Σταυρού:

                                                
Μιλήσαμε για την Κυριακή Της Σταυροπροσκυνήσεως, για τη δύναμη Του Σταυρού, μάθαμε να κάνουμε σωστά Τον Σταυρό μας και φτιάξαμε πάνω σε ροδέλες από κορμούς δέντρων, Σταυρούς. Σχεδιάσαμε τον Σταυρό με μαρκαδόρο, βάψαμε με χρυσό χρώμα το υπόλοιπο ξύλο και κολλήσαμε χαντρούλες στο εσωτερικό Του Σταυρού.
Κατώτερο κατηχητικό Αγίου Δημητρίου
                              ...........................................................................................................
                    
                                                   Σταυρός με δαχτυλομπογιές

                                     Μία πολύ ωραία  ευκαιρία για ομαδική κατασκευή.




                                                            Σταυροί από κανέλες







                                  Ένας όμορφος σταυρός στολισμένος με μικρά κοχυλάκια


                                        Υλικά για τον σταυρό με τα κοχύλια:
                 2 γλωσσοπίεστρα, ατλακόλ, μικροσκοπικά κοχύλια, κορδόνι από λινάτσα .

















Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

 1 Μετά από αυτά ο Ιησούς πήγε πέρα από τη λίμνη της Γαλιλαίας, και την Τιβεριάδα.  2 Τον ακολουθούσε μάλιστα πολύ πλήθος, επειδή έβλεπαν τα θαυματουργικά σημεία που έκανε πάνω στους ασθενείς.  3 Ο Ιησούς, λοιπόν, ανέβηκε στο όρος, και εκεί καθόταν μαζί με τους μαθητές του.  4 Ήταν τότε κοντά το Πάσχα, η εορτή των Ιουδαίων.  5 Σήκωσε, λοιπόν, ο Ιησούς τα μάτια και παρατήρησε ότι πολύ πλήθος έρχεται προς αυτόν, και τότε λέει προς το Φίλιππο:  6 Αυτό όμως το έλεγε, για να τον δοκιμάσει. γιατί αυτός ήξερε τι έμελλε να κάνει.  7 Ο Φίλιππος τού αποκρίθηκε: «Διακοσίων δηναρίων άρτοι δεν τους αρκούν, για να λάβει καθένας από λίγο».  8 Του λέει ένας από τους μαθητές του, ο Ανδρέας, ο αδελφός του Σίμωνα Πέτρου:  9 «Είναι ένα παιδάκι εδώ, που έχει πέντε άρτους κρίθινους και δύο ψάρια. αλλά αυτά τι είναι για τόσο πολλούς;»  10 Ο Ιησούς είπε: «Κάντε τους ανθρώπους να ξαπλώσουν στη γη». Υπήρχε, λοιπόν, πολύ χορτάρι στον τόπο εκείνο. Ξάπλωσαν λοιπόν στη γη οι άντρες, που ήταν κατά τον αριθμό περίπου πέντε χιλιάδες.  11 Ο Ιησούς έλαβε τότε τους άρτους και, αφού ευχαρίστησε το Θεό, τους διαμοίρασε σ’ εκείνους που ήταν ξαπλωμένοι στη γη. όμοια και από τα ψάρια, όσο ήθελαν.  12 Και μόλις χόρτασαν, λέει στους μαθητές του: «Συνάξτε τα κομμάτια που περίσσεψαν, για να μη χαθεί τίποτα».  13 Τα σύναξαν, λοιπόν, και γέμισαν δώδεκα κοφίνια με κομμάτια από τους πέντε άρτους τους κρίθινους, τα οποία περίσσεψαν σ’ αυτούς που είχαν φάει.  14 Τότε οι άνθρωποι, όταν είδαν αυτό το θαυματουργικό σημείο που έκανε, έλεγαν: «Αυτός είναι αληθινά ο προφήτης ο ερχόμενος στον κόσμο».  15 Ο Ιησούς, τότε, επειδή κατάλαβε ότι μέλλουν να έρθουν και να τον αρπάξουν, για να τον κάνουν βασιλιά, αναχώρησε πάλι στο όρος αυτός μόνος του.
Όταν   ασχολούμαστε με παιδιά, γονείς ,δάσκαλοι, κατηχητές, πρέπει να καθοδηγούμαστε από την προσευχή. Για να απαντήσουμε  στις ερωτήσεις των παιδιών θα πρέπει  πρώτα να στραφούμε προς το Θεό με προσευχή, έστω σύντομα ή χωρίς λόγια, και μετά  να κάνουμε ή να πούμε ότι εμπνεύσει στην καρδιά μας ο Θεός.

Όσοι ασχολούνται με παιδιά, θα βοηθηθούν πολύ, αν προσεύχονται κάθε πρωί με τον ακόλουθο τρόπο: «Κύριε και Θεέ μου, μόνον Εσύ γνωρίζεις αυτό το παιδί που είναι δικό Σου, την καρδιά του, τις ανάγκες του .Βοήθησέ με να μην πέσω σε κανένα σφάλμα στις σχέσεις μου μαζί  του σήμερα». Με τη λέξη σχέσεις εννοούμε όλα τα λόγια ,τις πράξεις και τις αντιδράσεις μας-και όχι μόνο τις συζητήσεις που αναφέρονται στον Θεό. Πρέπει να είμαστε πεπεισμένοι ότι ο Θεός είναι έτοιμος να φωτίσει τις καρδιές όλων τω ν ανθρώπων Του. Πρέπει να προσεύχομαστε, διότι μόνο με την προσπάθεια αποκτάται η πείρα.Αυτή είναι η διδασκαλία των Αγίων.

Είναι σοβαρό παιδαγωγικό σφάλμα να μιλάμε στα μικρά παιδιά για τους δαίμονες, διότι, αν ένα παιδί ακούσει μια φορά πως ακριβώς είναι, είναι αδύνατο να μη αρχίσει να τους φαντάζεται. Οι ενήλικες είναι δυνατόν να προειδοποιηθούν για τον κίνδυνο που διατρέχουν, αν αφήσουν εικόνες των δαιμόνων να εισβάλουν στο μυαλό τους, αλλά ένα μικρό παιδί, ακόμη κι αν το προειδοποιήσουμε, δεν μπορεί εύκολα να σταματήσει να σκέπτεται κάτι που το βασανίζει, και αυτό μπορεί να το οδηγήσει σε μια επικίνδυνη πνευματική κατάσταση ή το λιγότερο να υποφέρει από εφιάλτες. Όταν τα μικρά παιδιά ρωτούν για το διάβολο ή για την ύπαρξη των πνευμάτων του κακού, είναι προτιμότερο να μην κάνουμε διεξοδική ανάλυση αλλά να λέμε ότι δεν πρέπει να στρέφουμε την προσοχή μας  εκεί .Γενικά πρέπει να στρέφουμε το μυαλό των παιδιών προς τον Χριστό , τους αγίους και τους αγγέλους.



 Βασισμένο σε ξένη παραλλαγή του παλιού καλού παιχνιδιού πέτρα-ψαλίδι-χαρτί
 Ηλικία: Δημοτικό
 Χώρος: Εσωτερικός
 Κινητικότητα: Μέτρια
 Υλικά: Τίποτα

Το παιχνίδι: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και αυτές αποσύρονται σε διαφορετική γωνία της αίθουσας η καθεμία. Εκεί αποφασίζουν μεταξύ τους, προσπαθώντας να μην αντιληφθούν οι αντίπαλοι τις συνεννοήσεις τους, ποιο από τα παρακάτω ζώα θα επιλέξουν: κριάρι, λύκο ή τσοπανόσκυλο. Μόλις ο κατηχητής αντιληφθεί ότι και οι δύο ομάδες εχουν αποφασίσει, δίνει το σύνθημα πχ με μία σφυρίχτρα. Με το σύνθημα, η κάθε ομάδα ξεκινά σύσσωμη να μιμείται το χαρακτηριστικό ήχο του ζώου που επέλεξε (πχ γαβ-γαβ για το τσοπανόσκυλο). Εάν τύχει να έχουν επιλέξει και οι δύο ομάδες το ίδιο ζώο, έχουμε ισοπαλία και κάθε ομάδα παίρνει ένα βαθμό. Αν τα ζώα που επελέγησαν είναι διαφορετικά, τότε ισχύουν τα εξής:
Ο λύκος νικά το κριάρι (προφανώς)
Το κριάρι νικά το τσοπανόσκυλο (αφού το τσοπανόσκυλο θεωρούμε ότι δεν επιτίθεται στα ζώα του κοπαδιού και επίσης το κριάρι φέρει κέρατα)

 Για να δώσετε το πορτοκάλι ,χρειάζεστε μεγάλη επιδεξιότητα και δυνατό πηγούνι.
Υλικά: 2 πορτοκάλια
Το παιχνίδι παίζεται ως εξής:
1) οι παίκτες χωρίζονται σε δυο ομάδες και οι παίκτες της κάθε ομάδας σχηματίζουν έναν κύκλο.
 2) ένας παίκτης από την μία ομάδα ξεκινά με το πορτοκάλι ,το οποίο πρέπει να κρατά με το λαιμό του, στερεώνοντας το ανάμεσα στο σαγόνι και στο στήθος του.
 3)Όταν δοθεί το σήμα οι παίκτες πρέπει να δώσουν το πορτοκάλι στον παίκτη που βρίσκεται στα δεξιά τους, ο οποίος θα πρέπει να το πάρει χρησιμοποιώντας μονάχα το σαγόνι και το λαιμό του .Οι παίκτες δίνουν το πορτοκάλι, μέχρι να κλείσει ένας κύκλος.
 Νικήτρια είναι η πρώτη ομάδα που θα το καταφέρει .

Η κολοκυθιά είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι.
 Παίζεται και σήμερα με τρεις, αλλά και περισσότερους παίχτες. Το κάθε παιδί παίρνει ένα νούμερο. Μετά το παιδί που έχει το νούμερο (ένα), αρχίζει λέγοντας : " Στου παππού το περιβόλι, που το αγαπούμε όλοι, είναι μια κολοκυθιά, πλάι-πλάι στη ροδιά. Κάνει πέντε κολοκύθια στρογγυλά, μα την αλήθεια θα τα δώσει ο παππούς μποναμά της αλεπούς. Δυο θα δέσει στην ουρά της κι όλα τα άλλα στα παιδιά της". 'Επειτα ρωτάει : «Ποιος θα πάει στην αλεπού ;» « Ποιός θα της πάει τα κολοκύθια ;».Αργότερα το ίδιο παιδί λέει: «να πάει το .....»και το παιδί που έχει αυτό το νούμερο λέει « γιατί να πάει το ...; Να πάει το ...» κ.λ.π. 'Οποιο παιδί απαντήσει χωρίς να είναι το νούμερό του, χάνει και παίρνει παρατσούκλι ή κάνει κάτι που του έχει ορίσει η παρέα.

Οι αγώνες διεξάγονται ανάμεσα σε δύο παίχτες.
Φουσκώνουν δύο μεγάλα μπαλόνια και τα φορούν μέσα από την μπλούζα, στη θέση της κοιλιάς. Με το σφύριγμα του διαιτητή προσπαθούν, έχοντας τα χέρια στην πλάτη και αναπηδώντας, να χτυπήσει ο ένας το μπαλόνι του άλλου και να το σπάσει.
 Όποιος το καταφέρει, είναι νικητής.Οι αγώνες μπορούν να πάρουν και τη μορφή πρωταθλήματος. Από περισσότερα ζευγάρια οι νικητές προκρίνονται για την επόμενη φάση, μέχρι να μείνει ένα ζευγάρι που θα φτάσει στον τελικό, απ' το οποίο θα αναδειχθεί ο νικητής.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι απολαυστικό, που δίνει αφορμή για πολύ γέλιο

Ο κατηχητής καλεί τα παιδιά να σταθούν ο ένας δίπλα στον άλλον σε κύκλο για να παίξουν ένα ωραίο παιχνίδι. Λαμβάνει και ο ίδιος μια θέση ανάμεσα τους. Στα χέρια του κρατάει ένα κουβάρι που έχει φροντίσει βέβαια να φέρει μαζί του. Παίρνει τον λόγο και συστήνει τον εαυτό του λέγοντας το όνομα και το επώνυμο του καθώς και κάτι που του αρέσει (πχ κάποια ενασχόληση ή χόμπι).
Εξηγεί στα παιδιά ότι όποιος κρατάει το κουβάρι θα πρέπει να κάνει το ίδιο, να πει δηλαδή το ονοματεπώνυμό του και κάτι που του αρέσει. Στην συνέχεια κρατά την άκρη του νήματος και πετά το κουβάρι σε κάποιο παιδί. Τότε εκείνο πρέπει να συστηθεί και στην συνέχεια, κρατώντας βέβαια και αυτός το νήμα, να πετάξει το κουβάρι σε κάποιον άλλο. Έτσι σχηματίζεται ένα όμορφο σχέδιο ανάμεσά τους από το νήμα που κρατάνε.
Όταν τελειώσουν όλα τα παιδιά ο κατηχητής τους ανακοινώνει ότι δεν τελείωσε το παιχνίδι αλλά πρέπει να γίνει και η αντίστροφη διαδικασία. Ο τελευταίος λοιπόν πετά το κουβάρι στον αμέσως προηγούμενο (σε αυτόν δηλαδή από τον οποίο το έλαβε). Πρέπει όμως πριν το πετάξει να πει το Ονοματεπώνυμο αυτού που πρόκειται να το λάβει καθώς και τι δήλωσε ότι του αρέσει. Συνήθως τα παιδιά δεν το θυμούνται (αν δεν γνωρίζονται) αλλά αυτό δεν μας πειράζει.
Το παιχνίδι αυτό φέρνει άφθονο γέλιο και το σημαντικότερο είναι ότι η αμηχανία που υπάρχει στην πρώτη συνάντηση έχει σπάσει. Τη πρώτη αυτή γνωριμία θα τη θυμούνται καθώς είναι κάτι το διαφορετικό και σίγουρα πιο ενδιαφέρον από την τυπική εκφώνηση των ονομάτων.

 Στεκόμαστε όλοι σε έναν κύκλο. Το πρώτο παιδί λέει το όνομα του και το αγαπημένο του άθλημα (ή χόμπι ή μουσικό όργανο ή φαγητό ή φρούτο) , κάνοντας ταυτόχρονα και μία κίνηση .Κατόπιν τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν ότι είπε και έκανε το προήγουμενο παιδί .
π.χ «Με λένε Μαρία  και μου αρέσει η κολύμβηση»  στο τέλος κάνει μία περιστροφή γύρω από τον εαυτό της. Τότε η υπόλοιπη ομάδα επαναλαμβάνει «Σε λένε Μαρία και σου αρέσει η κολύμβηση» και κάνουν όλοι μία περιστροφή γύρω από τον εαυτό τους. Μετά συνεχίζει ο επόμενος και ούτω καθ εξής.

 Παραλλαγή: Στεκόμαστε όλοι σε έναν κύκλο και δεξιόστροφα αρχίζει ο καθένας να λέει το όνομα του κάνοντας και μία κίνηση. Ο επόμενος λέει το όνομα του παιδιού που μόλις συστήθηκε μαζί με την κίνηση που έκανε και συστήνεται κι ο ίδιος βάζοντας κι αυτός μια κίνηση μαζί με το όνομα του.
Ο επόμενος πάλι επαναλαμβάνει όλα τα ονόματα των προηγουμένων με τις αντίστοιχες κινήσεις προσθέτοντας και το δικό του στο τέλος με την κίνηση του, κ.ο.κ.
Ενα διασκεδαστικό παιχνίδιγνωριμίας ,μνήμης και πολύ γέλιου!